Skip to content

Service og vedlikehold

image

Service og vedlikehold er et av våre viktigste tilbud som ivaretar en problemfri profilering og lang levetid på dine skilter.

​​Visuell identitet og tydelig skilt- og fasadeprofilering er en viktig del av merkevarebygging. Skiltingen skal vise og kommunisere merkevaren, og kan skape den riktige oppfatningen av det merkevaren ønsker å stå for, og til og med bidra til gode kundeopplevelser og tillit hos kundene. Tydelige, synlige og rene og pene skilt vil skape kjennskap og gjør deg også lett gjenkjennelig.

Skilt som ikke blir vedlikeholdt, kan på sikt både bli kostbart og trekke ned helhetsinntrykket. Skilt som ikke virker, er ødelagt, slitt, utydelige eller møkkete kan gi inntrykk av at man ikke tar ansvar for egen profilering. I verste fall, om skiltet ikke fungerer som det skal, kan du risikere at kundene drar rett forbi deg og heller velger konkurrenten.

Vedlikeholdsavtalen som passer ditt behov

Visste du at skiltprodusentene som oftest setter helt klare krav til hvordan og hvor ofte vask og vedlikehold av skiltene skal utføres, for at garantien skal gjelde? Og at kun autorisert personell skal utføre dette arbeidet? En av de største årsakene til utfordringer med garantiansvar for skiltene, er mangel på eller feil vedlikehold.

Selv om det kan virke smart og lettvint å vaske skiltene selv med høytrykksspyler, kan dette faktisk ødelegge dem.

Sign Consult tilbyr skreddersydde service- og vedlikeholdsavtaler som passer dine behov og ivaretar reklamasjonsretten din hos skiltprodusentene. La oss hjelpe deg med å sette opp en ryddig og god vedlikeholdsavtale, slik at du kan være sikker på at skiltene dine ser ut og fungerer som de skal i mange år fremover. Som regel så er det også god totaløkonomi i en slik avtale.

Dette må du tenke på når du skal inngå en service og vedlikeholdsavtale:

  • Hvilke krav har skiltprodusenten? For at garanti skal opprettholdes, har skiltprodusenter krav om forskriftsmessig vask, service og vedlikehold av skiltene. Er du forhandler, har du kanskje egne ønsker om hyppighet av rengjøring i tillegg til leverandørens krav.
  • Hva er omfanget av servicen? Det er mange ting som må kontrolleres med et skilt. Montering og beslag trenger kanskje å etterstrammes. Elektroniske komponenter som lyskilder, kabler og transformatorer må sjekkes – og det er behov for å bytte både lysrør og tenner.
  • Utbedring og sikring av skilt. Det er ikke kun mangel på service og vedlikehold som kan føre til at skiltet blir ødelagt. Sterk vind, nedbør, frost og lekkasjer kan også utgjøre skade, eller skape farlige situasjoner. Da vil det være behov for å utføre sikring, og responstiden må være rask. Og hva om skiltet blir påkjørt?

Sign Consult er din skiltfaglige rådgiver. Vi kan dette. Ta kontakt med oss for å tegne en service- og vedlikeholdsavtale, slik at du kan være trygg på garantier, reklamasjonsrett og et problemfritt skilthold.

 

image

Sentral godkjenning

Sign Consult er sentralgodkjent, men hva betyr sentral godkjenning og hva har det å si for deg som kunde?